Kaip / Ką „vartoti“ akims

Atėjus tamsiajam metų periodui gydytojai vis dažniau išgirsta klausią, ką geriausia „vartoti“, kad nesilptų regėjimas, neskaudėtų ir nepavargtų akys. Jeigu tai klausimas konsultacjos metu, kai laiko ir taip yra labai mažai, kad įsigilinti į kiekvieno paciento problemas padaryti išvadas ir skirti gydymą ar akinius ir apie regėjimo profilaktiką pakabėti nėra laiko, nes už durų laukia sekantis pacientas. Daktarui įprasčiausia – pasakyti vieną „Pavadinimą“, ir jeigu tai pasakoma įtikinamai ir pacientas patiki – tai labai gerai padeda, nes vartodamas pacientas pagalvoja apie savo akis, pradeda daugiau jomis rūpintis, gal net daugiau skiria laiko akių poilsiui, dažniau pažiūri į tolį ar gražią kolegę t.t. „Pavadinimas“ vaistai ar papildas – tikrai padeda – jeigu jį paskyrė rekomenduotas, autoritetingas dakaras, tik tada jeigu juos vartosite gausiai (brangiai) arba tikslingai.
Aš šį klausimą perklausčiau kitaip – Kaip vartoti vaistą ar papildą, kad jis geriausiai padėtų akims?

Gydytojo atsakymas

– Žinotina. (Vandenyje tirpūs) Vitaminai A, B – gr., Liuteinas, mažiau aliejinis vit. E, vit. D ir kiti skrandyje veikiami druskos rūgšties suskaldomi, pakeičia savos truktūrą ir paverčiami maistu, didesnę (jeigi ne visą) savo savybių praranda. Gera žinia ta , kad daugumas papildų* yra skanūs ir patarčiau vartoti juos, kaip liaudyje sakoma – „po liežuviu“ (t.y. tiksliniu būdu) – o iš tikro reikia įsidėti į burną „Vaistą-(tabletę)“ ir ją kuo ilgiau čiulpti nenuryjant į skrandį. Ją galoma užkišti už žando tarp dantų ir žando, ir kuo ilgiau mėgautis šiuo naudingu skoniu – malonumu, t.y. neskubėti nuryti su seilėmis į skrandį, kur vaistai bus suvirškintas ir paverstas maistu. Perspėjimas 1. gali reikėti truputį 5 – 7 min. patylėti. Dar vienas toks pastebėjimas: 2. Jeigu yra akių problema žiūrint į kompiuterį (greitas nuovargis) – vertėtų sučiulpti papildą įpusėjus darbui pvz. dienos metu dar neprasidėjus pirmiesiems akių nuvargio požymiams, po piet t.y. apie 2 – 3 valandą dienos, (ryte akys dar turi energijos, yra pailsėjusios) Papildas – pro burnos gleivinę labai greitai ir tikslingai įsisavina, patenka į organizmą ir jeigu yra poreikis lieka lokaliai ten pat kur kraujotaka intensyvesnė (skaitant, „kompinant“– akyse). Anatomiškai nuo gomurio iki akies ir optinio nervo yra tik 2 – 3 cm atstumas, kraujotaka artima todėl akis stiprinantį poveikį pajausite greitai ir jausite iki darbo pabaigos. Jeigu norite pajausti tik šio papildo poveikį vartokite nors 1 val. po valgio (tame tarpe ir kavutės ) ir 2 – 3 val prieš valgį. Patartina – mėgaudamiesi (nenurydami) galite dirbti su kompiuteriu, retkarčiais pažiūrėdami pro langą į tolį ir bandydami įžiūrėti kažką tolumoje, pvz.: paskutinį lapą ant medžio, ar atskirti žvirblį nuo zylės… Kaitaliojant t.y. dirbant ir atsipalaiduojant į akis nukreipiama daugiau kraujo, jau prisotinto skrandyje nesuvirškintais – „nesunaikintais“ vitaminais akims. Nors trumpai – pagalvokite apie savo akis – nors jas turite tik/net dvi (perspėjimas – daug neplepėkite, nes galite vitaminais įsodrinti liežuvį), ležuvyje sukaupta energija galėsite pasidalinti vėliau – vakare (būtina – kitaip vaistai nesuveiks), kai jausite vit.-papildų poveikį akims ir jūsų akys bus žvalios ir dar nepavargę. Teigiamas „Vaisto“ poveikis tęsiasi, kol jūs galvojate, kad jis veikia tikslingai Jūsų akis. 3. Tie, kas jaučia akių problemas vairuojant, ypač prietemoje tikslinga, „Vaistą“ vartoti vairuojant namo, temstant ir klausantis romantiškos ar klasikinės muzikos (nepatartina kartu su papildais „vartoti“ žinių – tai du nesuderinami dalykai). 4. Perspėjimas: Vairuojant – jokiu būdu negalima kalbėti telefonu.

Vartojant tiksliniu būdu (tikslingai) vaistu akims gali tapti ir šaukštas mėlynių uogienės, (nepamiškite po to išsivalyti balinančia pasta dantis), nes „mėlyn(ė)inas“ pakeis ne tik liežuvio spalvą. Jeigu norite įsotinti akis ir optinį nervą Omega 3 ir 6, ir kitomis maistingomis nesuskaldytomis medžiagomis burnoje užlaikykite „pačiulpkite“ gurkšnelį aliejaus, kuris tų medžiagų turi. Labai skanus (virtuvinis kanapių, alyvuogių, moliūgų aliejus), palaikę ir pamakalavę jį burnoje 5- 7 minutes, galite jį išspjauti. Organizmas protingai įsisavis jam reikalingas maistines medžiagas ir vėliau jas panaudos akis ir profilaktiniam – imuniniam (antigripiniam) barjerui pastatyti ligų vartuose – nosiaryklyje. Po šios procedūros aliejų (tūris padidės ir jis pabals) kartu su seilėmis iš mažųjų seilių liaukų ir tapliežuviospenelinių tarpų į aliejų pateks virusai, pavirškintos burnos gleivinės bakterijos, maisto likučiai iš tarpudančių ir t.t. Jeigu aliejus įgis kartų skonį – prasidėjo oksidacijos procesas – geriau išspjaukite. Jeigu skanu – galite nuryti, naudingų ir nelabai medžiagų likučius organizmas pavers maistu, nenaudingus – apvirškintus ir pašalis… naudingų likučius įsisavins. Pastebėjimas – pradžioje burnos turinys apkarsta greitai. Vartojant ilgėliau skonis išlieka malonus ilgiau ir galima nuryti kaip maistą.

Šaltuoju metų laikotarpiu ( gyduolių nuomone ) „aliejaus čiulpimas“ viena efektyviausių antivirusinių priemonių, jeigu norite nesusirgti. Taip pat veikia ir aliejingi lašiukai į nosį…

Taigi svarbu ne ką vartoti, o kaip. 

Morkas, jeigu tikitės teigiamo poveikio akis vartokite salotų pavidalu užpilts aliejumi arba su majonezu.

Dauguma vitaminų geriau įsisavinami – nesuvirškinti užkandami, kartu su šokoladu (kuriame yra šokolado sviesto).. Kai kurie vitaminai – vaistai gaminami supakuoti – šokolado kapsulėse.

Kažkada (seniai seniai), kai buvo pradėti gaminti pirmieji vaistai, jie buvo daromi žvakučių (supozitorijų) pavidalu, maišant Qvantum satis Butyro Cacao. – ir skanu ir naudinga…(bus str.)

Jeigu perskaitėte spaukite [like] sau.
Jeigu ši informacija buvo žinoma, bet gali nežinoti Jūsų draugai [dalinkitės].
Kaip optikas noriu patarti , kaip „vartoti“ akinius šaltuoju ir tamsiuoju metų periodu.
Akiniuose yra sezoniškumas (bet apie tai kitame straipsnyje)…
Tikslingai linkiu svekatos Jūsų akims.
………………………Jūsų g. Matymas